MŮJ ŽIVOT S PĚTI CHLAPY

Domoškolácký život s pěti chlapy je plný zážitků a překvapení... Vlastně téměř nikdy nic není tak, jak si naplánuju...

Pohodové desatero

Máš toho doma občas (často) plné zuby?

Tak právě pro TEBE a taky pro sebe jsem ho psala...

  • Vždycky mě rozptýlí...
  • Vždycky mi dá naději, že bude líp...
  • Vždycky se usměju...
  • A vždycky mi připomene sluchátka...
24.7. 2018

Ferda… aneb Veselá domoškola na cestách

Kdo je Ferda? Ferda je náš nový karavan. Sice je trochu starší, ale pro nás nový člen domácnosti… Jsme tak trochu dobrodruzi Různé cestování k nám patří odjakživa. Sice jsme neprocestovali kraj světa a ani nepoznávali exotické země. Dokonce na našem seznamu nejsou ani žádná luxusní místa – tedy myšleno místa, která cestovatel musí vidět… Máme totiž dobrodružství...

13.7. 2018

Prázdniny Veselé domoškoly

Jako všechny děti, i domoškoláci mají prázdniny. Dokonce většinou ještě o čtrnáct dní dřív. Přesně v tu dobu, kdy se ve škole jezdí po výletech, myjou se lavice, lepí učebnice a běhá se branný běh, my už máme klid a pohodu. Jak ale řešíme prázdniny? Já zastávám názor, že když jsou kluci celý rok doma a se mnou, měli by v létě vypadnout...

25.6. 2018

Vysvědčení… radost nebo starost?

Přichází okamžik školního roku, do kterého rodiče i děti vkládají spoustu obav a očekávání. Děti spíš obav, rodiče spíš očekávání. Tak jaké bude/bylo vysvědčení? Nejčastější otázka, kterou slýchají v období konce roku nejen děti školou povinné, ale i jejich rodiče. Myslím, že je to otázka, kterou většina z nich vůbec nechce slyšet. Teda je možné, že jedničkáři ji slyší rádi, ale...

15.6. 2018

Hotovo… máme prázdniny 😊

Poslední tři týdny před přezkoušením jsou pro nás vždycky hodně náročné. Nemusí to tak mít každý, ale my to tak máme. Období velkých projektů a prezentací Dlouho jsem přemýšlela, proč je to takhle před každým přezkoušením. Proč vlastně ty prezentace neděláme průběžně celé pololetí? Bylo by to přece daleko pohodlnější. Práci bychom si mohli rozložit a já...

22.5. 2018

Pomóóóc, přezkoušení na obzoru

S každým dnem, který otočím v diáři, stoupá moje napětí a nervozita. Nechápu, jak to funguje, ale současně s tím stoupá i schopnost kluků mizet… Vůbec to nechápu – Hudiny hadr! 😊  Třeba dneska zmizel Luky uprostřed vysvětlování podmětu vyjádřeného a nevyjádřeného. A přitom je to tááák zajímavé téma. Čím já jsem nervóznější, tím jsou kluci klidnější Zajímavý příklad na přímou úměrnost, asi...

12.5. 2018

Tak uděláš to, nebo…?!!

Vždycky, když vypouštím tuhle větu, si vzpomenu na film s Hugo Haasem, kde říká, že jeho pes poslouchá na slovo. On mu řekne: „Tak sedneš si, nebo si nesedneš?“ No a on si buď sedne, nebo si nesedne… Znáte ty situace, kdy nad dětmi stojíte a už nevíte, jak na ně? Často pak přijde věta: „Buď to uděláš, nebo…!!!“ Místo tří...

19.4. 2018

Rozčarování z přezkoušení

K napsání článku na tohle téma mě přivedlo pročtení několika diskusí. Všechny měly společné jedno – nespokojenost s průběhem nebo výsledkem přezkoušení. Do diskusí jsem se zapojovala jen velmi málo, protože podobnou zkušenost nemáme. V první fázi jsem to vůbec nemohla pochopit. Musela jsem na to ale pořád myslet. Nenaplněná očekávání Jak jsem pročítala různé komentáře, začalo mi docházet,...

3.4. 2018

Náš nejlepší přítel Kairos – aneb jaro v domoškole

Dneska nás sluníčko od rána tahá ven… je nádherně. Kluci jsou jako na trní. Nic je nebaví, nic je nezajímá, nic se jim nechce dělat. Teda chce, ale není to učení. Nejradši by vyběhli ven a užívali si úžasný jarní vzduch, teplo a volnost pohybu bez tří vrstev oblečení. Pěkně se to ve mně pere… na jedné straně pocit...

26.3. 2018

Nepovinná školní docházka?

Dostalo se ke mně teď v poslední době několik článků a diskusí na téma svobodné vzdělávání, nepovinné vzdělávání a všechny se motají kolem myšlenky motivace k učení. Jsou zde vždy dva protipóly… Systém, tedy učitelé, ministerstvo a vše kolem. Z této strany jsou slyšet hlasy, že kdyby byla škola nepovinná, všichni by byli negramotní… nikdo by se už nechtěl učit. Vzdělanost národa...

15.3. 2018

Jak průměrné hodnocení (NE)motivuje naše děti

Už několikrát jsem přemýšlela o smyslu průměrného hodnocení ve školách. Dokud kluci chodili do školy, přišlo mi to jasné a normální. Umíš za jedna, neumíš za pět – výsledná za tři… OK. Až po nějaké době, co jsme měli kluky doma, mi došlo, že onen motivační nástroj (tedy známky) je při tomto způsobu použití na nic.